tisdag, juli 29, 2008

Tycker inte om..

..Mardrömmar. Dom slutar aldrig att förfölja mig. Det är så hemska bilder. Fattar inte vart dom kommer ifrån. I mina drömmar har jag till och med börjat leta stup att cykla ned för. Så påverkad blir jag, i drömmen. Vaknar av att jag gråter, ibland utan tårar, ibland med.

I just denna dröm, cyklade jag omkring i en okänd stad, och grät av förtvivlan. Helt plötsligt hoppar någon på mig och kramar mig bakifrån. Då är det Nils från min högstadieklass. Han ser att jag mår dåligt och frågar mig, på ett sätt där han tvingar mig att säga ja, om jag vill hjälpa honom fixa lite med en bil. Jag vill inte säga nej heller, där finns nån slags inre godhet.

Tror nästan alla drömmar man har betyder något, och jag tror väldigt många har ett budskap. Men tyvärr är vi nog dåliga på att lyssna och se det. Jag ska hålla upp ögonen lite mer... för oväntade saker. Och inte bara titta, jag ska försöka att se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman.Har inte varit inne på dinblogg på länge.Jo du mardrömmar får du nog dras med men vet du ,du bearbetar nog din sorg då.Så har jag upplevt det.Man får olika perspektiv på det hela,och en del drömmar har ett budskap.Jag vet att du kan se det.Kram Lena