måndag, januari 04, 2010

Gott nytt år!

Hej Mamma!

Tack för att du fanns där i källaren med mig. Jag visste det. Jag har varit lite dålig på att ta hand om mig själv senaste tiden, men nu har jag tagit hjälp. Av den bästa, din lillasyster.
Jag har blivit så...lurad. Vad tänker du i himlen?
Kan du inte komma ner en timme och sitta med mig i soffan och prata?
Ibland längtar jag mer till himlen än efter framtiden här på jorden. Det är inte rätt. Men så får det vara ibland.

Det jag lärt mig är att man måste dit ner, ända längst ner för att komma ända upp. Och jag nöjer mig inte med att komma halvvägs. Jag vill högst upp! Det är den svåra vägen, men den sanna och den väg som även går framåt.

Gott nytt år i himlen. Vet inte om ni har år där. Gissar att det inte finns tid.. Men du gillade ju nyår så jag tror du firar det ändå!

Jag behöver dig. Ibland.
Nu är ett sånt tillfälle.

Tur att det finns band som är starkare än döden.
Därför kan jag känna dig, fastän jag inte kan se dig.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej!
Snubblade in här.. jag vet inte hur. Men blev paff för jag känner igen allt du skriver. Nu, trehundrafemtioelva tårar senare, kan jag berätta att jag är pappalös sedan snart fyra månader tillbaka. Cancern tog min pappas liv, han skulle fyllt 51 år i december.
Jag undrar om ångesten någonsin tar slut...

Frida