lördag, december 04, 2010

Snart jul

Stod en kvinna framför mig i kassan på Konsum idag. Hon påminde om dig. Jag saknar oss, alla våra bilfärder, stunder i soffan, att skratta tillsammans med dig. Jag saknar våra pratstunder. Du var så himla klok och fick mig alltid att tänka i nya banor när jag hade fastnat. Du lyssnade på mig och tog mig alltid på allvar.

Det är snart jul och vi har massa snö här nere i Skåne. Blir kanske att jag kör bil upp i jul. Jag gillar inte att du inte är med på julen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst en del i din blogg. Du skriver väldigt fint. Det som slår mig när jag läser är att du fortfarande är i chocktillstånd. Dina mardrömmar, minnesbilder. Det låter som om du har drabbats av posttraumatisk stressyndrom. Du återupplever samma plågsamma ögonblick gång på gång, lika tydligt som om det vore igår.

Sorg är en sak, det finns ingen bot mot att förlora en älskad. Det här verkar också vara någonting annat. Det finns en behandling som heter EMDR som är mycket effektiv mot PTS. Googla lite på nätet. Kanske det skulle kunna hjälpa dig.

Med vänlig hälsning
Sara

Anonym sa...

Vilken berörande blogg. Jag beklagar sorgen, jag har också gener för bröstcancer i familjen. Vi är redan tre i släkten och jag är oroad. Livet är tufft och har motgångar, förstår din saknad. Det är tufft av dig att ha en styrka att arbeta igenom det.

Önskar dig en god jul!
Mvh,
Petra