tisdag, maj 08, 2007

USA-resa bokad

Lina har bokat en resa till usa i sommar!! Ojoj, lilla jag ska resa alldeles själv i massa timmar och jättelångt bort. Hur ska det gå? :) 30:e juni, dagen före min födelsedag åker jag. Längtar!

Idag var jag förbi mormor och morfar. Dom är så söta! Sitter bredvid varandra med likadana t-shirtar.. Pratar och pratar, ofta i mun på varandra. Mitt huvud åker mellan dom som en pingpong-boll, i ett tappert försök att lyssna på bådas historier samtidigt. Det gick väl sådär, haha. Jag hjälpte i alla fall morfar med hans nya simkort. Som tack för hjälpen fick jag med mig en stor påse av mormors underbart goda bullar hem!

Tränade ikväll. Axeln känns ganska okej. Jag längtar varje dag efter att spela fotboll. På söndag drar serien igång. Ska bli en väldigt spännande och intressant säsong. Tidningen tippade oss trea. Umeålagen är alltid bra och vi måste spela på topp varje match. Men jag tror vi har en bra chans. Vi är ett bra lag, men en fantastisk fin grupp av människor.

Trixa på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag förlorade min mamma i canser när jag var 17 år, det har gått 7 år sedan dess nu. Men det känns som i går. Alla tårar som jag fällt och den smärta som jag känt har jag vänt till tacksamhet för den tid jag fick. Tacksam för alla fina minnen vi delat och att jag fick 17 år med henne vid min sida. Visst kommer dagar när allt känns orättvist och frågan VARFÖR surrar om och om igen och längtan efter hennes famn och råd. Det första året tyckte jag var värst, sedan lärde jag mig sakta men säkert att leva med det som hänt. Åren går men det går inte en dag utan att jag ägnar en tacke åt min kära mamma.

Din blogg väcker många känslor och minnen till liv i mig. Lene Marlins låt Place nearby, har spelas på repit hos mig många gånger.

Tack för att du delar med dig av dina tankar och känslor! / Ingela