tisdag, november 13, 2007

Dagar...

Det finns dagar när jag kan acceptera mitt liv som det är och se på min framtid med längtande ögon och en positiva känsla. Den finns dagar när jag hoppas att jag ska vakna upp från min dröm och springa rakt in i Mammas famn igen. Den finns dagar när jag känner mig starkare än någonsin förr, stark på insidan. Den finns dagar när jag bara vill ge upp, när tårarna är alldeles för långt ifrån att kunna uttrycka vad jag känner. Det finns dagar när jag känner dig så nära att jag vet att du finns kvar, jag blundar, pratar med dig och kan höra dig. Det finns dagar när skräckbilder från de värsta dagarna i mitt liv spelas upp igen, tydligare än vad jag visste va möjligt, det hjälper inte att blunda, filmen stannar inte förrän man ser igenom allt igen och återupplever varje litet ord. Det finns dagar när det enda jag känner är tacksamhet, tacksam att få leva bland så underbara människor. Det finns dagar när spelar fotboll och känner den äkta friheten och glädjen igen. Det finns dagar när jag bara kan titta på en speciell människa och känna mig lycklig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Har på nåt vis kommit in på din blogg och känner igen mej så väl i det du skriver. Min mamma gick bort i augusti förra året, helt ofattbart är det fortfarande.

Grattis till att du kommit in på sjukgymnast oxå :)
Kram från Jennie

Anonym sa...

vackert citat ur en bok skriven av Rosamunde Pichner

"Death is nothing at all. It does not count. I have only slipped away into the next room. Nothing has happened. Everything remains exactly as it was. I am I, and you are you and the ld life that we lived so fondly together is untouched, unchanged. Whatever we were to each other, that we are still. Call me by my old familiar name. Speak of me the easy way you always used. Put no difference into your tone. Wear no forced air or solemnity or sorrow. Laugh as we always laughed at the little jokes that we enjoyed together. Play, smile, think of me, pray for me. Let my name be ever the household word that it always was. Let it be spoken without an effort, without the ghost of a shadow on it. Life means all that it ever meant. It is the same as it ever was. There is an absolute and unbroken continuity. What is death but a negligible accident? Why should I be out of my mind because I am out of sight? I am but waiting for you, for an interval, somewhere very near, just around the corner. All is well"

Do Not Weep For Me.

Do Not Stand By My Grave And Weep
I Am Not Dead,I Do Not Sleep.


I Am A thousand Winds That Blow,
I Am A Diamond Glint On Snow.

I Am The Sunset On Ripened Grain,
I Am The Gentle Autumn Rain.

When You Awake In The Autumn Hush,
I Am The Swift Uplifting Rush.

Of Quiet Birds In Circling Flight,
I Am The Soft Starshine At Night.

Do Not Stand By My Grave And Cry,
I Am Not There,I Did Not Die.

Anonym sa...

Hej Lina. Tänkte höra hur det är med dig? Längesen jag såg dig. Hoppas vi ses snart. Kram.