måndag, april 20, 2009

Drömmar med budskap

Äntligen.
Mamma har börjat kunna nå mig i mina drömmar. Under en väldigt lång tid har jag bara sett bilder från hennes sista dagar. I mina drömmar har hon varit jättesjuk och alltid vänt bort sitt ansikte från mig. Gjort allt för att jag inte ska kunna se eller hitta henne. Men nu... Har hon kommit, tittat mig i ögonen och sagt något till mig. Något som har med mitt liv just nu att göra.

Jag är så glad att du inte gett upp Mamma. Du vet hur mottaglig jag är, och det var just detta vårt sista riktiga samtal handlade om. Det är mycket skräp som fastnat, som gör det svårt för dig att komma åt mig, men som du vet har jag börjat ta tag i det.

Jag har svårt att komma åt mitt eget hjärta. Jag styrs alldeles för mycket av mitt huvud. Ibland blir jag rädd, rädd för att släppa in människor.

1 kommentar:

Julia sa...

Vad glad jag blir för Er bådas skull, vännen! Vilken skön känsla att nå varandra igen! Du får säga hej från mig om det går nån gång och säga att jag saknar henne också! Puss