tisdag, april 19, 2011

Jag älskar dig

Mamma jag älskar dig.

Jag blir arg på den som bestämde att du inte fick leva längre. Det är så orättvist. Visst är du här? Just nu?

Jag älskar dig.

Jag tror jag för första gången i mitt liv precis gråtit tårar av lycka och av sorg samtidigt. Jag är stark. Idag är jag enormt stark och det finns nog inte mycket som skulle kunna rubba min värld. Jag har nära till tårar, vilket är en del i en styrka många saknar. Jag är lycklig av att bara finnas till. Jag är lycklig av att se solen och att jag blev jag.

Jag läser ord som får mig att tappa fästet om mina känslor för ett tag. Det är så vackert och så fullt av kärlek. Där sådan kärlek finns så blir sorgens färg aldrig svart.

Mamma, du är min förebild. Jag glömmer aldrig ditt leende.

Inga kommentarer: