onsdag, juli 05, 2006

Min födelsedag 1:a Juli

Tack alla ni underbara vänner som gjorde min födelsedag så fantastisk.

Ingen verkade se framemot lördagskvällen och Carola. Hade nästan lite panik på dagen när jag trodde att det skulle bli jag, Anna kanske Julia och kanske Sofie. Ingen hade hört av sig, inte ens skickat ett grattis-sms.

...*slutsignal* Jaaaaaaaaaa!!! Vinst mot Vännes, inte rättvist med tanke på matchen, men ändå rättvist med tanke på tidigare matcher då vi varit värda mer än vad poängen visat. Efter matchen kommer Rebecca med en iskall Loka Björnbär. Tack! Helt underbart gumman! Sen sjöng familjen Lundström och lite norrköpingsbor (kusiner, moster, morbror) för mig. Sen var det bara att he sig hem och skynda sig i duschen, se lite England-Portugal och sen stressa iväg till Anna. När jag kom dit tänkte jag, "äsch jag går bakvägen, Anna är säker redan där och stökar i ordning". Ingen Anna där, jag hann se en korg med korvbröd i. "Jaha, men vem ska äta korv", tänkte jag. Persiennerna var nerdragna och det såg mörkt ut. Försökte kika in genom fönstret, men det var mörkt, så jag knackade på. Då kom Anna och öppnade. Jag klev in, svettig, med massa påsar, mina fulaste joggingbyxor och oranga solglasögon, och vad händer då?! Jag hör bara "Ja må hon leva, ja må hon leva..." Ballonger, fruktfat, frassemuggar, systemetpåsar, och framförallt tio av mina bästa vänner! Snacka om att jag blev helt paff. Chockad men enormt glad och lycklig!

Det var egntligen inte meningen att jag skulle gå in den vägen så alla skor var flyttade dit, men inte hade jag lagt märke till dom. Och korgen med korvbrödet som jag sett, var två korgar med prensenter. Jag fick en gemensam present, sen hade alla lagt dit något som fick dom att tänka på mig. Jag fick gissa vilka som lagt dit vad. Vissa var lättare än andra. Oj, vilken underbar kväll. Grillad fläskfilé, fick en riktigt sommarpartyskiva av Fredrik som spelades hela kvällen, mjölkfri tårta (som Annas moster bakat, supergod!), plus massa mer! Dessutom kom Thomas förbi med filmen She woke up, beställd från långt bort. Kan inte vänta med att se den!

22.30 Carola!!!!! Så jäkla bra, spelade alla dom bästa låtarna från nya skivan plus gamla godigar som främling, fångad av en stormvid, micky, mitt i ett äventyr, Tommy tycker om mig. Resten av kvällen spenderade vi i Sverigetältet. Och sista timmen på årets stadsfest var jag, Sofie och Sanna och bekantade oss med personalen som sålde souvas. Grymt trevliga.
Just ja, jag fick ju en hund också, av Johan. Vovven Viktor. Stabil valp som lärde sig "sitt" och "spela död" redan första kvällen. Han är dock lite busig, han hoppade över disken och in i souvas tältet.

Jag förstår inte hur alla kunde hålla det hemligt så länge? Till och med du Nanne Jag har ju aldrig anat någonting..

Men oj, vilken födelsedag!!! Jag är bara så glad och så fruktansvärd tacksam att jag har så fantastiska vänner! Ni är dom bästa som finns! Speciellt Anna och Sofie, vad har jag gjort för att förtjäna så fina vänner.

Carola är bra

Eller Carola är bäst

Usch va äckliga..

Souvas-Mia, supersnäll och bra på att rulla goda renrullar

Lilla igelpigge, vad gör du uppe så här sent (tidigt)?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att det var svårt för mig att hålla det hemligt och att inte råka försäga sig =P Kram / Nanne

Anonym sa...

Hej Lina

Du är en mycket fin kvinna.Jag skulle vilja ha en kompis som du.Du skriver mycket fin....hej då Lina.